SEO google

SEO (Search Engine Optimization) czyli optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarki, czyli proces zwiększania ilości i jakości ruchu w witrynie dzięki wysokim pozycjom w organicznych wynikach wyszukiwania. Aby lepiej zrozumieć SEO i jego znaczenie, warto spojrzeć wstecz na jego genezę. Uważa się, że SEO „narodziło się” w 1991 roku. Mniej więcej w tym czasie uruchomiono pierwszą na świecie stronę internetową, która szybko przekształciła się w wiele kolejnych, a więc zaistniała ogromna potrzeba ich zebrania i udostępnienia w pewnej segregacji i powstały pierwsze na świecie wyszukiwarki.

W 1993 roku Excite zrewolucjonizowało kategoryzację informacji, a w 1994 roku na scenę wkroczyły Alta Vista, Yahoo i inne.

Jednak w 1996 roku SEO naprawdę wystartowało, kiedy Sergey Brin i Larry Page zaczęli budować coś, co stało się największą i najbardziej rozpoznawalną do tej pory wyszukiwarką – BackRub, który ostatecznie stał się Google i został zarejestrowany jako domena w 1997 roku.

Link building jako komponent SEO

Budowanie linków rozpoczęło się, zanim Google odegrał znaczącą rolę w budowaniu rankingów wyszukiwania. Był to niegdyś, tak jak dzisiaj, ważny czynnik marketingowy dla strony internetowej. Ale wtedy Internet nie był tak skomplikowany. Eric Ward zyskał przydomek „LinkMoses” dzięki pionierskiej świadomości, że sieć nic nie znaczy, chyba że istnieje sposób na znalezienie konkretnego adresu URL.

Link building jest najważniejszą taktyką stosowaną w SEO, ponieważ linki są sygnałem dla Google, że Twoja witryna jest zasobem wysokiej jakości, godnym cytowania. Z kolei witryny z większą liczbą linków zwrotnych uzyskują wyższe rankingi wyszukiwania.

Podczas tworzenia linków należy pamiętać o kilku ważnych aspektach. Warto podkreślić, że nie wszystkie linki są sobie równe. Link z dużej wiarygodnej witryny będzie miał większy wpływ na rankingi niż link z małej lub nowo utworzonej strony. Należy skupić się tylko na zdobywaniu linków ze stron o wyższym autorytecie domeny z przyzwoitą ilością linków zwrotnych. Cennik pozycjonowania stron zależy od zakresu działań wybranych przez klienta, czyli najczęściej konkretnego pakietu.

Link building jest jednym z najważniejszych czynników rankingowych dla Google, obok:

  • Optymalizacji treści i tworzenia nowych, unikalnych tekstów
  • Szybkości ładowania strony
  • Przyjazności dla urządzeń mobilnych
  • Ulepszania UX (doświadczenia użytkownika na stronie)
  • Dobrania odpowiednich słów kluczowych
  • Sprawdzania pozycji w Google, czyli monitoringu fraz

Monitoring fraz – dlaczego sprawdzanie pozycji w Google jest ważne?

Monitoring fraz i całego procesu SEO jest kluczową częścią planu optymalizacji wyszukiwarek. Pozwala zweryfikować, co działa, a co nie, i zapewnia wgląd w ulepszanie strategii.

Poprzez sprawdzanie pozycji w Google i ogólnej widoczności witryny oraz całej marki w wyszukiwarkach można odkryć słabe punkty strategii SEO i je ulepszyć.

Prowadząc monitoring SEO zyskujemy wiedzę na temat takich aspektów strony jak:

  • Ruch organiczny
  • Współczynnik odrzuceń
  • Współczynnik klikalności
  • Rankingi słów kluczowych
  • Linki zwrotne
  • Szybkość strony

Korzyści pozycjonowania strony w agencji SEO

Właściciele firm nadal często zastanawiają się, czy warto zatrudnić agencję SEO. Prowadzenie biznesu online jest niewątpliwie bardzo korzystne, pomaga rozwinąć działalność i zwiększyć wzrost. Jednak atrakcyjna i przyciągająca wzrok strona internetowa nie wystarczy; obecnie potrzeba zespołu ekspertów SEO, którzy mogą poprawić pozycję Twojej witryny biznesowej w wynikach wyszukiwania. Współpraca z profesjonalną agencją SEO pozwoli zaoszczędzić czas i nerwy dzięki pewności, że witryna jest w dobrych rękach. Ponadto pozycjonowanie uważa się za najtańsze narzędzie marketingowe, które przynosi długofalowe skutki, zatem ulepszona strona zyska lepsze rezultaty w Google na długi czas. Zachęcamy do skorzystania z usług agencji marketingowej Blumo, która zajmie się kompleksowym zoptymalizowaniem strony pod SEO.