Start sezonu w outlecie, nowy pomysł na zakupy

Kwitnie wiosenny sezon z nowymi kolekcjami i najgorętszymi trendami. Co można kupić w centrach outletowych? Czy to dobry adres na zakupy nowych kolekcji?

Centra outletowe już dawno przestały pełnić rolę uzupełniającą dla oferty handlowej w danym mieście czy regionie. Minęły też czasy, kiedy producenci fashion traktowali je jako sposób na dotarcie ze swoją marką do świadomości odbiorcy za pomocą niskich cen. Role się odwróciły. Teraz to klient, już bardzo świadomy, z dużą znajomością marek, w tym z kategorii premium, poszukuje ich oferty w centrach typu outlet. A sezonowy outfit wybiera w sposób przemyślany, nie podążając bezkrytycznie za trendami.

Wraz z dojrzałością rynkową zmienia się sposób kupowania i weryfikacja potrzeb. Szczególnie w branży modowej. Kiedy jeszcze trzy lub cztery lata temu można było zaobserwować na ulicy niemal identyczne stylizacje, z tych samych sklepów i tych samych kolekcji, dziś Polki stawiają na autentyczność i własne potrzeby. Wiosenne kolekcje, które znajdziemy w sklepach, mimo że do siebie podobne, nie muszą oznaczać, że wszystkie będziemy wyglądać tak samo. Umiejętność korzystania z trendów, łączenia ich ze swoją ulubioną bazą, zabawa dodatkami, miksowanie stylów – wszystko to sprawia, że chętnie zaglądamy do centrów outletowych. Moda stała się bardzo elastyczna.

A co w trendach?

Czego w outletach poszukują fashionistki i wiedzione potrzebą wymiany szafy klientki? – Modnych już od kilku sezonów sneakersów, balerin i trampek. To hity, które w każdym sezonie nieznacznie zmieniają mały detal i stają się gorącym trendem. Polki pokochały je za wygodę i uniwersalny charakter. Klientki szukają też lekkich sukienek i spódnic w kwiatowe printy, które świetnie komponują się z cieplejszym swetrem czy jeansową kurtką, W tym sezonie, w propozycjach większości marek mamy też feerię kolorów od soczystych, mocnych akcentów, po pastele – wskazuje Elżbieta Zygmunt Marketing Manager z Designer Outlet Sosnowiec.

W propozycjach na wiosnę nie brakuje też „udomowionej” mody sportowej, która łączona jest z eleganckimi dodatkami, nieoczywistą biżuterią, lub jest „noszona na krótko”. – Ten trend szczególnie widać w ofercie marek sportowych. Crop-topy, obniżone biodrówki, bermudy. Z drugiej strony mamy oversizowe marynarki, które nasze klientki śmiało łączą w wygodne casualowe zestawienia z szerokimi spodniami – uzupełnia Katarzyna Czapran Marketing Manager z Designer Outlet Gdańsk.

Jest jeszcze jeden bardzo silny trend, który uwidacznia się szczególnie przy starcie sezonów w centrach typu outlet i łączy się ze współczesnymi potrzebami konsumenta. To zwrot ku zrównoważonemu kupowaniu mody. Stawianie na dobrą jakość w atrakcyjnej cenie. Ubrania szyte ze szczególną precyzją, z dobrych tkanin posłużą na dłużej, a klasyczne fasony, które zawsze są w trendzie pozwolą na stworzenie wielu ciekawych stylizacji.