Piękne paznokcie wcale nie muszą być umalowane i długie. Ważne jest to, aby były dobrze odżywione, równej długości, czyli zadbane. Nie musimy w tym celu co chwile odwiedzać kosmetyczki. Same możemy zadbać o paznokcie, aby wyglądały doskonale. Jak to zrobić?

Nawilżanie dłoni i paznokci

Podstawą pięknie wyglądających dłoni, a także paznokci jest oczywiście odpowiednie nawilżanie. Regularne kremowanie dłoni pomoże nam utrzymać również i paznokcie w doskonałym stanie. Szczególnie powinniśmy o tym pamiętać podczas skrajnych temperatur – latem i zimą. Generalnie na dzień powinniśmy stosować lekkie kremy, które szybko się wchłaniają i nie pozostawiają nieprzyjemnego filmu. Wieczorem natomiast możemy nałożyć grubszą warstwę silnie nawilżającego kremu.

Pielęgnacja paznokci

Jeżeli chodzi o właściwą pielęgnację paznokci, to na samym początku warto wspomnieć, aby zachowywać je w czystości. Dzięki temu zmniejszymy ryzyko poważnych chorób jak grzybica. Aby wzmocnić płytkę, należy stosować odzywki pielęgnujące jak olejek rycynowy. Skórki wokół paznokci powinny być przez nas jak najmniej obcinane czy wyrywane. Ingerencja niewprawną ręką może przynieść więcej szkody niż pożytku. Dobrym pomysłem jest zmoczenie skórek kąpielą, a następnie delikatnie odsunąć szpatułką lub patyczkiem.

Ochrona dłoni i paznokci

Za każdym razem warto również pamiętać o właściwej ochronie dłoni. Dotyczy to szczególnie niskich temperatur, gdzie zimowe, suche powietrze jest głównym winowajcom utraty blasku przez paznokcie. Ochrona rąk ważna jest także podczas sprzątania, prania, zmywania i innych czynności, gdzie dłonie mają kontakt ze żrącymi substancjami. Zakładajmy wtedy specjalne, lateksowe rękawiczki.

Właściwa dieta na zdrowe paznokcie

Jeżeli czujemy, że kondycja naszych paznokci znacznie się pogarsza, są słabe, rozdwajają się, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że brakuje nam pewnych witamin i minerałów. Podczas gdy z pożywieniem nie dostarczamy odpowiednich substancji odżywczych stan paznokci, może drastycznie się pogorszyć.

Warto zrobić odpowiednie badania, oraz wzbogacić swój codzienny jadłospis w takie witaminy i minerały jak: witaminy z grupy  B, A oraz E, cynk, żelazo, magnez i mangan. Pamiętajmy, że najlepszym ich źródłem są produkty spożywcze, a nie suplementy.